DE VAKKEN ALS REKENEN & TAALWij vinden het belangrijk om onze lessen af te stemmen op het niveau van de leerling. Wij noemen dat werken in de zone van de naaste ontwikkeling. Hoe herken je de zone van de naaste ontwikkeling?Leerkrachten analyseren toetsresultaten en observeren de werkhouding en taakaanpak van leerlingen. Zo zien zij welke stof de leerling echt aan kan en wat nieuwe leerdoelen worden. Op basis van deze analyse volgen kinderen de praktische of juist de theoretische leerroute. Hiermee brengen wij de verstandelijke ontwikkeling optimaal tot groei. We gebruiken hiervoor methodes en computerprogramma's die oefeningen bieden passend bij die zone van de naaste ontwikkeling. Ons lesmodel in groep 3 t/m 8Binnen de leerroutes geven wij lessen die starten met een introductie, uitleg en begeleide inoefening. Daarna gaan de leerlingen zelfstandig aan het werk. Dit doen zij in de klas of op het leerplein. Deze periode van zelfstandig werken duurt ongeveer 30 tot 40 minuten. Onze werkwijze in groep 1/2Het onderwijs aan de groepen 1/2 ziet er heel anders uit. Jonge kinderen leren veel door herhaling en spel. Daarom werken we met thema’s. In die thema’s verkennen de leerlingen spelenderwijs de wereld om hen heen. Dit doen we door leerlingen te laten spelen in de huishoek, bouwhoek en knutselen. Binnen de thema’s geven we ook lesjes met taal en rekenactiviteiten. Dit doen we vaak in de kring of met een klein groepje aan tafel. Open
Meer weten?
Aanmelden?Vul hier uw gegevens in, dan nemen wij contact met u op. |
Meer informatie?
Schoolgids IKC de Ceder 2024-2025 Schoolondersteuning samenvatting voor ouders Privacyverklaring Stichting Penta | Aanmelden of meer weten?Laat hier je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op!
| Waar kun je ons vindenInterconfessioneel Kindcentrum de Ceder Ceder 1 (0229) 272 342 |
|